thakiwi.blogg.se

Thinking of you, Kapitel 3

Kategori:

Från Del 2:

Niall lutade sig närmare mig och…

Del 3

 

…Han började kittla mig! Jag vred mig och skrattade så jag knappt kunde andas. Jag började kämpa emot och vi trillade ner på golvet, till slut log vi där nere och brottades.

-          Haha Niall you can’t win, I’m to powerful, sa jag när jag satt ovan på honom.

-          You wish, sa han och vände på steken så att han satt över mig, who’s powerful now?

-          Ehm… Zayn hade kommit ner. Jag ställde mig upp och tittade Niall och sen Zayn. Man såg hur dem synade varandra. Sen brast Niall och Zayn ut i gapflabb.

-          What is so funny?! Jag kollade på båda och skakade på huvudet.

-          Nothing Liz, sa Zayn, och sen gick han upp på sitt rum.

Jag vände mig om och gav Niall blicken som kunde döda.

-          What have i done?! Sa Niall och svängde ut med armarna.

-          What was so funny? Jag kollade allvarligt på honom.

-          Nothing, Good Bye Liz, I gotta go now. Niall blinkade mot mig och sen gick han ut.

Jag gick upp på mitt rum, kollade mig i speglen och då märkte jag det, Niall hade skrivit ”fart”(prutt) i min panna. Jag gick in på Zayns rum och sa:

-          Haha so funny, i have a”fart” on my head. Jag kollade på honom med ”den-där-blicken” och han vände sig om… UTAN TRÖJA!

-          Ye, It was pretty funny actually… Zayn flinade åt mig och jag försökte fokusera men det var ju lite svårt, NÄR MAN HADE EN HIMLA HET MAGE FRAMFÖR SIG!

Zayn gick förbi mig och in på mitt rum, han började rota runt i min skrivbords låda.

-          Can i help you? Jag gick fram och lutade mig mot skrivbordet med händerna.

-          No thank you, just looking for a pen, Zayn fortsatte leta runt.

-          Have thought to maybe ask the one who is living in the room were the pens are? Jag ställde mig bredvid honom och drog ut en annan låda.

-          Here you go, sa jag och räckte över en penna till honom.

-          Thanks, Zayn gick sen vidare in på sitt rum.

Jag gick och tvättade mig sen somnade jag ganska snabbt.

 

Nästa dag.

Zayns POV

Jag vaknade och tittade mig runt, vart var jag? Ajuste, jag skulle bo hemma hos Liz ett tag.

Fy vad jag hade saknat henne, hennes skratt och hennes glädje.

-          Ey Zayn, are coming?! Jag hörde Liz ropa nerifrån.

-          Coming! Jag drog på mig ett par tajta jeans och drog på mig en t-shirt.

Jag gick ner och fick se Liz sitta med telefonen medans hon åt en macka stressat.

-          Where’s food?

-          Fridge, sa hon kort och fortsatte vara inne i sin telefon.

Jag tog en macka och satte mig bredvid henne. Hon märkte knappt att jag var där.

-           Whatcha doin? Jag försökte få hennes uppmärksamhet.

-          Texting with Polly, she’s my girl bestfriend.

-          Okey, did your friends say yes to hunger games?

-          Yep, we’re going there on Friday. Liz tittade upp och log mot mig, sorry if I’m ignoring you, Polly has some boy problems so she needs my help.

-          It’s ok, are we going to school now?

-          Oh, yeah. Liz stalled sig snabbt upp och jag följde efter, lugnare.

 

Första lektionen var svenska, Liz visade mig in och drog mig direkt mot där hennes vänner satt.

-          Zayn meet Louis, Harry, Gemma, Polly and Niall, but him you have already met.

-          Hi, jag nickade mot alla med händerna I fickorna.

-          Oh and this is Liam, sa Liz när en kille kom in I klassrummet.

-          My name is Zayn, sa jag och nickade till den så kallade Liam.

-          You can sit here, Liz visade en arm mot ett bord.

Jag satte mig ner och jag satt visst bredvid Liam. Liz satt bredvid Niall, Louis bredvid Gemma och Polly bredvid Harry.

Nu började lektionen och den var snabbt över, jag hade fått säga mitt namn och var jag kom ifrån.

På rasten gick jag ut med Liz ”gäng”. Gemma vände sig till mig:

-          So what are your interest?

-          Well I like working out, and basket is fun. Jag log lite försiktigt, jag vet faktiskt inte vad jag gillar.

-          Hehe, why so shy? Gemma skrattade och gick sedan till Louis och började diskutera hans shorts.

Liz kom fram till mig och sa:

-          Soo, what do you think? Are they nice?

-          Yeah, they are nice, is someone here your “love-interest”?

-          What kind of question is that?! Well, Liam is my ex and well, I don’t know.

-          Haha, sorry, I’m just curios. Jag log stort mot Liz, why didn’t it work with Liam?

-          Well I was just not sure.

-          It’s ok to be unsure.

Jag ställde mig upp och räckte handen till Liz.

-          We’re starting now.

Liz log stort mot mig, hennes glädje gjorde mig varm. Det var bra att välja att komma hit, fast jag kanske egentligen skulle berätta sanningen…

 

Kommentarer

  • Nelliebajjs säger:

    MEN VAD ÄR SANNINGEN?!? ZAYN BERÄTTAAAA❗❗❗❗❗

    2012-10-10 | 19:55:07

Kommentera inlägget här: