thakiwi.blogg.se

Thinking of you, Kapitel 2

Kategori: Thinking of you

Lizzias POV
- Mom, Do we really need to do this now? Jag försökte gå vidare men mamma stoppade mig.
- Yep! This is very important.
Jag tittade på Niall och gav honom ett ansikte som sa "sorry"
- Ok, where is that someone? Jag kollade på mamma.
- In the livingroom, come here. Liz i'd like you to meet, i hope you remeber him, Zayn!
- Spaynie?!?!?!
- Hi Lizzipie, Zayn ställde sig upp från soffan och gick fram till mig och gav mig en stor kram.
- But what are you doing here? I haven't seen you in like 10 years when you left to start in a private school.
- Well my mom and dad are going for a trip in some months so i decided to go last year of high school here. Zayn log stort mig och jag log tillbaka, Zayn min gamla bästis är tillbaka.
- And who is this? Zayn pekade på Niall.
- Just a friend from school, svarade Niall snabbt.
Jag skruvade osäkert på mig. Zayn kollade på mig och sen på Niall.
- I'm Zayn Malik, Lizzias old bff
- Niall Horan, sa Niall kort och jag kunde se hur de synade varandra.
- Well then Zayn tell me why you are actually here. Min mamma buffade på Zayn.
- I'm gonna live here with you, Zayn log stort igen.
- What?! Omg yes! Jag kramade om Zayn och log jätte stort mot honom.
Niall stod och gungade fram och tillbaka och jag backade lite grann och började trumma med fingrarna på benen.
- I'm making some food, why don't you youngsters talk around while i make it?

Jag visade handen mot mitt rum och vi gick sakta dit. När vi kom in på rummet så satte jag mig på sängen och Niall satte sig mot väggen och Zayn stod och kollade på min garderob där det fanns ett foto på mig och Niall när vi red kameler. Bakom den fanns ett foto på mig och Zayn när vi hade på oss fejk mustascher.
Niall harklade sig och Zayn vände sig om.
- Liz... Have you seen The Hunger Games yet? Sa Zayn.
- Nope, but i was planning to go to the cinema this weekend. Jag log, Niall hade snackat om den jättelänge.
- Maybe we can watch it together? Niall kollade på mig. Jag kollade på Zayn och han nickade mot Niall som att han frågade mig om alla vi skulle kolla.
- Maybe we can invite Liam, Harry, Louis, Gemma and Polly? Jag ställde mig upp och tog min telefon som la på garderoben.
- Sound good, sa Niall och satte sig i sängen.
- And you Zayn get to meet my friends, jag log stort och smsade alla dem.
- Fantastic...
Det blev en pinsam tystnad. Jag började skruva på mig och pilla med mitt ljusbruna hår.
- The food is done! Hörde vi därnere ifrån.
Vi gick ner och tog varsin tacos sen gick vi upp på mitt rum igen. Vi åt upp ganska snabbt och sen visade jag Zayn hans rum medans Niall hjälpte min mamma att diska.
- So here it is. Jag svängde med handen och sen blev det tyst.
- Where is your dad? Sa Zayn för att bryta tystnaden.
- He's... dead... Sa jag och tittade ner i golvet.
- Oh, I'm so sorry. Zayn gick närmare mig och kramade mig.
- It's ok, it was one year after you left.
- But who was there for you?
- Niall saw me crying one day and then after that we started to hang out and then he became my bestfriend.
- Nothing more? You seem pretty close.
- Ehm... Well...
Zayn böjde sig fram och viskade i mitt öra: "it's ok, i'll always be there for you Lizzipie."
Jag kramade om honom och sen gick jag ner medans Zayn packade upp.
Jag såg Niall sitta i soffan så jag gick fram till honom och sa: "Niall? Can we talk?"
- Sure, that was why i came here. Niall satte sig rakt och vände sig mot mig.
- Well...
- I want to say something first, Niall satte sig närmare mig.
- No mather what you feel i'll always be your best friend and i'll always be there for you.
Jag lyssnade på varje ord och log stort. Niall satte sig ännu närmare och...
-–-–---------–-–---------–-–-–-----------–-–---
2 kommentarer för nästa?
Inte jätte mycket, vet att det inte händer så mycket men snart kmr nåt hända;)

 

Kommentarer

  • Den Coola Marre säger:

    Tjabba :-P

    Svar: tjena, hallå, vi säger så x)
    thakiwi.blogg.se

    2012-10-02 | 19:27:53
  • 1D lover (Marre) säger:

    Nu har du två från samma person x)

    Svar: tihi;)
    thakiwi.blogg.se

    2012-10-02 | 19:28:47
  • Bellie säger:

    Och en av mig !!

    Svar: yaaaay<3
    thakiwi.blogg.se

    2012-10-02 | 20:42:13

Kommentera inlägget här: