thakiwi.blogg.se

Thinking of you del 4

Kategori: Thinking of you

Lizzias POV
Jag gick in till klassrummet, vi skulle ha musik nu.
- Everybody sit down please, vår musik lärare försökte få vår stökiga klass att lugna sig, today we’re going to write song and then perfom it these coming music-lessons.
Klassen satt ner och lyssnade, musik var ändå ett helt okej ämne.
- We’re going to work in groups, the fist group is; Louis, Gemma, Harry and Polly, the second one is, Lizzia, Liam, Niall and Zayn, and then…
Läraren sa alla olika grupper sen satt vi oss tillsammans.
- So what do you want the song to be about? Jag tog fram papper och penna.
- A love song, sa Liam, or maybe something more, not as usual.
- Something uniqe sounds good, sa Niall och nickade.
- Maybe something about being young, sa Zayn och alla nickade.
- Amazing! Sa jag, jag skrev upp det och sen tittade jag upp igen, Who should play what?
- I can play the drums, sa Zayn.
- I’m pretty good with the guitar, sa Niall och spelade lite luft gitarr.
- The I guess I will play the bass, sa Liam och log.
- And I will sing, I guess, sa jag och log till alla, fy vad bra det gick! Men hur skulle det gå sen när vi skulle träna? Jag, min bästa vän från förr, min bästa vän nu som jag kanske är kär i och mitt ex som är min vän nu, i samma rum? Yikes! Hoppas vi klara detta.
- Okay, so what should the lyrics be? Niall väckte mig från mina tankar.
- I have changed my mind, i wanna write about being friends and also that you need to trust eachother, sa jag och alla kollade på mig.
- Well… that sounds good to, sa Liam och dem andra kollade på honom.
Jag blev lite nervös över att killarna inte gillade mitt förslag.
- It sounds good, sa Niall och kollade på Zayn.
- It sound Amazayn, sa han och jag började skratta.
Typ alla i klassrummet kollade på oss och jag tystnade. Pinsamt. Men det var faktiskt kul.
- So, let’s start writing, sa Niall.
Vi hann typ skriva en vers och komma på lite ackord.
Lektionen var snart över och vi gick alla till matsalen.

Kommentarer

  • Bellie säger:

    Vilken 1D låt är det ?

    Svar: emmm... det har inte tänkt på... ^^
    thakiwi.blogg.se

    2012-11-08 | 15:12:48
  • Ida säger:

    Meerrr

    2012-11-09 | 01:44:51

Kommentera inlägget här: